2011-02-02 | 16:43:37

Idioter och deras misslyckanden

Ni vet de där statusuppdateringarna som cirkulerar som kedjebrev på facebook som man "ska" kopiera? Nedanför finns en av dem. Jag ska prata om den idag.
"Sverige har barn som går till sängs utan att äta ..... Äldre som går utan nödvändiga läkemedel ..... Psykiskt sjuka utan behandling ..... Familjer som går i ekonomisk konkurs .....svenskar går utan tak över huvudet... MEN VI DONERAR MILJONER TILL ANDRA LÄNDER UTAN ATT HJÄLPA VÅRA EGNA FÖRST!!!.... 99% av er kommer inte att ha modet att kopiera och återanvända denna text"

Okej. För det första var den som skrev det här en GRAMMATISK IDIOT. Vad är "....."? Ingenting. En massa punkter. Det är i alla fall ingen ELLIPSIS. Vet du vad en ellipsis är? Det här: "...". Okej? Det är ett skiljetecken. "....." är inte det.

Men nu var det inte grammatiken jag hade tänkt att haka upp mig på. Det här är vad jag vill säga:

NEHEJ? ÄR SVERIGE INTE ETT KOMPLETT OCH PERFEKT LAND? JÄVLAR. Då ska svenskar ju faktiskt inte försöka hälpa andra. Det är ju skitkorkat. Och ska man säga något om detta SÅ KANSKE MAN VILL TA REDA PÅ ATT DET FINNS ORGANISATIONER FÖR ATT HJÄLPA UTSATTA SVENSKAR OCKSÅ.

Och... Lol. Måste jag verkligen säga. "ha modet att kopiera och återanvända". VADÅ HA MODET? Vadfan, lider du av det där syndromet som uppstår när man inte har hjärna? Hur är det modigt att uppdatera sin status med en massa skitsnack? Och "återavända" tänker jag inte ens röra...

Om du nu ska vara uppe på dina jävla höga häst, gör det i alla fall bra. Jävla idioter.

Tack.
1 Kommentarer
Liss:

Hör du det där ljudet? Inte? Det var jag som klappade i händerna. KLAP. KLAP. KLAP!



Jag hakade mest upp mig på "MEN VI DONERAR MILJONER TILL ANDRA LÄNDER UTAN ATT HJÄLPA VÅRA EGNA FÖRST". Vadå, har vi flera länder nu eller? Och vilka är isåfall "vi"?



2011-02-02 | 17:17:59
URL: http://lissmedmera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: